Tuesday 24 February 2015

Performance Drink : Minuman isotonik para atlet & angkasawan

Kali ni saya nak share sikit tentang sejarah kejayaan Performance Drink Shaklee. Brand Shaklee lah kan....sebab saya memang kekal setia dengan Shaklee...brand lain saya tak pasti...heheh

Untuk pengetahuan anda, Performance Drink pertama kali dihasilkan pada 1980-an oleh saintis Shaklee dan Universiti Yale untuk membantu projek penerbangan Daedalus (human powered flight programme). Hasilnya penerbangan ini menjadi sejarah penerbangan berkuasa manusia yang terjauh iaitu 72 batu dan masih kekal hingga hari ini.

Selain itu, rupa-rupanya Performance Drink ini telah menjadi minuman sukan pertama bagi para atlet di Amerika Syarikat, para angkawasan NASA dan para pengembara kerana khasiatnya yang sangat baik untuk mengekalkan prestasi dan stamina badan yang berpanjangan. Wahhh memang ohsem!

Satu ujian klinikal yang dijalankan membuktikan rumusan Opticarb di dalamnya meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda. Selain itu berbanding dengan minuman sukan jenama lain di pasaran, Performance Drink mempunyai lebih  67% otot glikogen (sumber tenaga) dan memberikan tenaga dari 3 jenis karbohidrat  dengan segera.



Siapa perlukan Performance Drink? & Apakah Manfaat utama Performance Drink? Baca di SINI

Cara minum Performance Drink?
Senang saja nak amalkan minuman Performance Drink ni – untuk breakfast campurkan 1 sudu besar Performance Drink  bersama Energizing Soy Protein ataupun Meal Shakes.
Kalau tak sempat minum masa breakfast boleh diminum bila-bila masa saja ya..tiada masalah.  Kalau tiada Energizing Soy Protein ataupun Meal Shakes pun tiada masalah sebab nak minum begitu saja pun boleh. Mudah kan?

Nak dapatkan Performance Drink hari ini?

Contact saya ZILA 019 5592717


No comments:

Post a Comment