Saturday 28 February 2015

Biarlah apa orang nak kata.....

Semalam ada seorang rakan bagitahu saya yang – husband saya tak buat kerja untuk satu future project in our school. Padahal husband saya lah rasanya yang buat lebih kerja daripada orang lain- satu perasaan dan tanggapan yang tak bagus jugak sebab perasan lebih konon buat kerja lebih dari orang lain-

Sebenarnya kenapa saya nak terasa jugak. Tapi iyalah husband kita kot. Cubit paha kanan paha kiri pun terasa. Mulanya memang rasa nak je cari siapa orang yang buat cerita sibuk jaga tepi kain orang tu. Tapi Alhamdulillah I manage to control hasutan syaitan tu. Syaitan suruh saya api-apikan perkara ni….korek-korek lagi cerita daripada orang yang menyampai, siasat, pastu pergi jumpa orang tu. Akhirnya boleh jadi gaduh tu….

Buat apa lah saya layan hasutan syaitan yang direjam tu. Saya cakap Alhamdulillah sebab bila orang mengata kat kita so dapat pahala free. Silap haribulan kat akhirat nanti orang tu tanggung dosa kita pulak. Pernah dengar kan?

Then, takkan lah setiap perkara dan kerja yang kita buat tu kita kena bagitahu kat oranglain. Tak de kerja ke? Hahah….kita buat kerja sebab Allah SWT. Betulkan niat. Ini memang tanggungjawab dan amanah kita. Kalau kita


Apapun saya harap saya boleh terus pekakkan je telinga biarlah orang nak cakap apapun. Walau bagaimanapun kalau perkara tu positif bolehlah kita ambil tapi yang negative tu buat tak reti saja lah… stay strong man! 



No comments:

Post a Comment