Saturday 28 February 2015

Memerang masuk rumah!

Saya tengah tengok TV sorang-sorang dalam rumah. Sambil-sambil makan tetiba saya dengar bunyi something di living hall depan. Saya pun pergi check depan tu tengok ada apa.  Tapi tak ada apa-apa pun. Then continue tengok TV. Aikk dengar bunyi lagi.  Saya turn kepala tengok depan – saya nampak seekor binatang tengah tengok saya dan saya tengok dia – kami berpandangan sesama sendiri!


Waaaaaa terus saya lari ke dapur. Takut binatang apa tu? Then beranikan diri pergi depan tengok. Ingatkan kucing rupanya memerang!  Kenapa lah masuk rumah ni…ni gerenti sesat… jenuh saya halau-halau keluar tolak dia dengan batang penyapu tapi tak mau keluar… huhu

Saya call husband suruh dia balik setelkan memerang ni. Hahah. Setengah jam kemudian husband sampai dan dia pulaklah yang berusaha gigih nak halau keluar memerang tu. Tak mau jugak keluar! Sah dah memerang ni nak stay rumah ni…dah dekat 2 jam jugak dah.

Then we decided to call JPAM. Mula-mula tak nak call sebab – eh apahal lak nak telefon..memerang je kot. Buat kena gelak je nanti..kes tak serius hahah..ahhhh biarlah dah lama binatang ni dalam rumah ni still tak boleh nak halau dia. 30 minutes later, JPAM pun sampai. Turn mereka pulak lah berusaha. Heheh. Ohhhh susah jugak rupanya. Memerang tu dok menyorok bawah almari kasut tak nak gerak-gerak. 

memerang masuk rumah

But finally after about 30 minutes, dah berjaya tangkap dah. Alhamdulillah lega rasanya. My jiran told us that before this ada memerang stay rumah dia 2-3 hari jugak. Tak nak keluar. Siap dia bagi makan ikan semua. Then dia hantar memerang tu balik ke kolam depan taman tu, tapi tak lama tu memerang tu datang balik. But lepas tu dia dah tak nampak memerang tu lagi. Adakah ini memerang tersebut? Patutla…..nak jadi pet kot…hehe.. sory la cik memerang saya tak reti la nak jaga pet ni….nak jaga anak pun hantar pengasuh…ini lagi nak tambah jaga pet. Oh soryyyy ya…. Hehe.

Bye-bye memerang (JPAM ambil bawak balik..huhu)





No comments:

Post a Comment