Friday 27 June 2014

Pemakanan sihat ibu hamil

Hai semua yang dikasihi
entry kali ini tentang pemakanan ibu hamil. Mestilah kena concern hal pemakanan masa mengandung kan...supaya dapat berikan yang terbaik untuk kandungan kita.
Pemakanan ibu adalah satu-satunya pengaruh terbesar dalam kehidupan anak sebelum lahir dan melalui pemakanan lah yang akan memberi kesan pada pembesarannya.

Kajian saintifik mendapati terdapat perbezaan antara bayi yang dilahirkan sihat dan berpenyakit. Keadaan anak itu bergantung kepada pemakanan ibunya semasa hamil.



Apakah vitamin & mineral yang penting diambil?
Melalui kajian membuktikan misalnya vitamin A adalah penting untuk proses pembentukan organ pada peringkat awal kehamilan. Vitamin B1 telah terbukti juga untuk pertumbuhan yang sempurna. Binatang yang tidak mendapat bahan ini akan melahirkan anak yang hydrocephaly atau kepala yang besar.

Riboflavin, salah satu dari kumpulan B2 kompleks sangat penting untuk pembentukan rahang, gigi dan lelangit dan kekuranagan nya boleh menyebabkan muloklusi rahang dan gigi kanak-kanak boleh menjadi sumbing.

Siapa yang boleh menafikan kalsium? Ini penting untuk pertumbuhan gigi dan tulang yang sihat. Kesan kekurangan akan mengakibatkan penyakit riket yang ditandai oleh tulang menjadi lembut.  

Semasa hamil, bekalan zat besi dalam tubuh ibu berkurangan kerana keperluan anaknya amat besar untuk membina sel darah merah. Jika kurang zat besi boleh menyebabkan ibu mengalami kurang darah seterusnya menjejaskan bayi. Kadang-kadang ini tidak kelihatan semasa lahir tetapi akan muncul beberapa bulan kemudian.

Apabila kehamilan menngkat, penyerapan vitamin menjadi lemah, di bawah paras wanita yang tidak hamil. Maka sebab itulah penjagaan kesihatan sangatlah penting.

Ada juga ibu yang mengalami tekanan jiwa atau perasaan semasa kehamilan. Kerungsingan berlaku mungkin kerana bunyi bising, kesan merokok, alkohol, dadah, tidur terganggu, tekanan pekerjaan dan sebagainya. Maka B-complex dapat membantu mengatasinya.

Selain itu, kekurangan protein turut penting untuk mengelakkan kerosakan pada sistem pelaliannya dan menyebabkan bayi tidak dapat melawan penyakit. Begitu juga dengan asid folik Sebab itula kalau kita hendak hamil doktor akan sarankan untuk ambil asid folik beberapa bulan lebih awal, kan?

Untuk pengetahuan Set Hamil dan Berpantang Shaklee juga menyediakan suplemen terbaik untuk anda.
Seterusnya boleh guna semasa berpantang. So tak perlulah nak beli set berpantang yang lain. Kan jimat tu?
Susu ibu pun jadi banyak!! Wahhh itu la yang disukai ibu-ibu kan? Termasuklah saya...






Set hamil & berpantang Shaklee

Terdiri daripada Omega Guard, Vita-lea, B-complex, Ostematrix, Energizing Soy Protein & Vita-C.
Perlu ke ambil semua ni? ada sesetengah orang memang tak reti nak makan banyak-banyak ni...
Okk contact saja saya untuk dapatkan konsultasi percuma ye...


Dan ini antara pengalaman ibu-ibu yang gembira dengan set ibu hamil.






InsyaAllah dengan penjagaan pemakanan yang sihat akan menjamin pembesaran bayi yang dikandung kita lebih sihat.

Kesihatan anak anda terletak pada pemakanan anda.  Oleh itu, hanya andalah satu-satunya yang dapat membentuk masa depan anak yang sejahtera melalui pemakanan yang sempurna semasa hamil.

Nak dapatkan hari ini?
Konsultasi PERCUMA untuk customer saya
Zila
019 5592717

Atau lagi mudah....klik sini untuk dapatkan order SEGERA



No comments:

Post a Comment