Monday 21 April 2014

Set Kesuburan Shaklee

Menjadi ibu bapa mestilah saat yang dinanti-nantikan bagi setiap pasangan yang berkahwin, kan?
Pengalaman saya sendiri yang berkahwin pada 2009 tapi end of November 2011 baru dapat baby.
Alhamdulillah rezeki daripada Allah.

Inilah princess kami yang ditungu-tunggu
Nur Alya :-)


Sukanya bau baby...heheheh....
Kenapa saya lambat dapat baby sedangkan saya kahwin pada 2009?
Saya percaya itu semua ketentuan dan ujian dari Allah s.w.t untuk hambanya. 


   Firman Allah dalam surah Al-Ankabut : 2-3
“Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: ’Kami telah beriman’, sedang mereka tidak diuji lagi ?Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.

Ditakdirkan Allah saya menghidap ovarian cyct. Maksudnya di bahagian ovari kiri saya ada cyst. Macamana 'nak lekat' sebab ada cyct yang lebih kurang saiz baby 3 bulan pada ovari saya. Hanya Allah yang tahu perasaan saya ketika itu dan saya terpaksa menjalani pembedahan dipanggil laparoskopi untuk membuang cyct itu. Dan Alhamdulillah selepas 8 bulan Allah kurniakan saya rezeki mengandung. Tapi sebelum itu saya memang buat follow-up dengan gynae untuk pastikan keadaan saya ok.

Saya juga sering berpegang pada janji Allah dalam Surah Al-Baqarah : 286
“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”

Kini anak saya Nur Alya telah pun berusia 2 tahun 5 bulan. Orang diluar sana selalu tanya :
  • taknak tambah anak lagi ke? - logiknya memangla dan MESTILA NAK kan...tapi rezeki Allah kan.
  • cukup ke anak sorang je? - TAK CUKUP...tapi belum ada rezeki. Doakan saya ye :-)
  • umur dah meningkat tak elok lambat-lambat dapat anak - InsyaAllah ada rezeki saya prgenant lagi ;-)
  • memang merancang ke? - Adoiii....TAK RANCANG tapi belum ada rezeki :-)

Dan.......
Dan.......
Banyak lah lagi soalan-soalan cepumas ni kan....
Kalau kita belum kahwin mereka tanya bila nak kahwin
Kalau dah kahwin nanti mereka tanya bila nak dapat anak
Kalau dah ada anak sorang nanti tanya lagi bila nak tambah anak
Nanti anak sekolah tanya result pulak......
Haha
Kesimpulannya 'soalan-soalan cepumas' memang NEVER END!

So...WHY BOTHER?
Be strong!
Be positive!
Kita minta baik-baik supaya mereka doakan kita :-)

Kalau nak ikutkan experience saya ni taklah besar mana. Saya percaya ramai lagi insan diluar sana yang menghadapi pelbagai dugaan samada yang bujang atau dah berkahwin.


Memang saya faham perasaan mereka yang still tak berpeluang untuk merasai pengalaman menjadi parents. Saya pun pernah alaminya.
Tapi apapun kita jangan berputus asa dan berusaha.
Saya juga try macam-macam kaedah untuk conceive.

Kalau nak tahu Shaklee pun ada suplemen untuk SET KESUBURAN.
Ada untuk suami dan isteri.










ZINC COMPLEX - Membantu meningkatkan penghasilan testosteron dan meniggikan kandungan sperma.

VITA-E COMPLEX - Sebagai antioksidan membersihkan radikal bebas yang merosakkan sel reproduktif & melindungi sperma.


ESP - Mengandungi isoflavone yang sangat penting untuk hormon estrogen wanita &

Membantu mempertingkatkan motaliti sperma 

VITA-C - Berfungsi sebagai antioksidan

GLA COMPLEX- Membantu mengatasi masalah kemandulan 
                                    biasa yang disebabkan ketidakseimbangan hormon.

B-COMPLEX - Mengandungi asid folik yang penting untuk perkembangan janin yang sihat.


Disini pun saya nak share pengalaman mereka yang berjaya pregnant dengan set kesuburan Shaklee.






Nak cuba?
Jom sms/cal/whatsapp saya
Zila 019 5592717

InsyaAllah saya bantu with free consultation.











No comments:

Post a Comment