Sunday 16 November 2014

Khasiat utama Ostematrix Shaklee

Kalsium merupakan bahan galian penting dalam diet yang sihat. Kekurangannya boleh memberi kesan terutamanya terhadap pembentukan tulang dan gigi, sementara penyimpanan berlebihan juga boleh mengakibatkan masalah seperti  masalah pada ginjal. Maka sebab itulah kita mesti berhati-hati dengan pil kalsium yang diambil terutama daripada jenama yang diragui.


Mari kita tengok apakah Khasiat Ostematrix Shaklee:

  • Menguatkan tulang – kerana kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan system saraf. Ia juga membantu merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas – dengan pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur didapati dapat memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.
  • Mengawal stress – ianya membantu mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, membantu tidur yang lebih nyeyak, membantu mengawal kadar degupan jantung, sakit kepala dan pitam.
  • Membantu mengatasi masalah kitaran haid – kajian mendapati dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium membantu mengatasi masalah senggugut.
  • Pengalkalian tubuh – kalsium adalah mineral alkali, dan ianya berkesan membantu mengimbangi pH tubuh badan. 
Kenapa Ostematrix Shaklee berbeza daripada yang lain?

Kalsium yang sempurna dan seimbang adalah yang dapat memastikan kadar penyerapannya setinggi 99%. Bagaimana dengan jenama yang anda gunakan? Ostematrix istimewa kerana formulanya yang unik. Dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, yang mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron. 



Saya juga ada share sebelum ini tentang kenapa semua mineral ini patut terkandung dalam suplemen kalsium kita DAN tanda-tanda kekurangan kalsium, sila KLIK DI SINI ye.

Info lanjut tentang Ostematrix Shaklee dan harga boleh call/whatsapp/sms saya:
Zila 019 5592717

Dengan setiap pembelian vitamin dengan saya anda layak mendapat:-

- Jadual Makan Vitamin
- Konsultasi Percuma Berterusan
- Jemputan ke group Facebook exclusive

- Peluang menjana income dengan Shaklee





No comments:

Post a Comment