Friday 29 August 2014

Fungsi dan Khasiat Zinc

Zinc adalah komponen yang penting dalam kebanyakan enzim yang membolehkan badan kita berfungsi, terutamanya dalam metabolism protein, karbohidrat dan lemak. Zinc diperoleh terutamanya daripada haiwan (tiram adalah kaya dengan zinc). 

Anda patut tahu bahawa penyerapan zinc akan berkurangan jika terdapat banyak fitat dalam makanan. Fitat terdapat dalam makanan yang dibuat daripada bijiran penuh (contohnya cornflakes dan koko crunch), oleh itu jika kita makan banyak bahan yang tidak diproses (lebih daripada 2 sudu besar sehari) kita mungkin akan kekurangan zinc. Sebab itulah pengambilan zinc sepatutnya dilakukan sebelum makan.





Di beberapa negara membangun, kanak-kanak yang banyak memakan bijiran penuh akan mengalami kekurangan zinc.

Ini akan mengakibatkan pertumbuhan yang terbantut, perkembangan seksual yang tidak sempurna dan pemulihan luka pada kulit yang perlahan. Bagi sesetengah lelaki dewasa di negara-negara ini, didapati bahawa kekurangan zinc menyebabkan penghasilan sperma yang kurang.

Apakah fungsi utama Zinc?

Mengikut kajian sanitifik, antara fungsi utama zink adalah dalam penjagaan kulit, mengatasi masalah ekzema, jerawat, penyembuhan luka yang lebih cepat, membantu masalah gangguan prostat dan spermatogenesis untuk kaum lelaki, membantu dalam semua fasa pembiakan wanita termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan, sebagai antioksidan yang terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia, mengalami keletihan yang kronik, botak, keguguran rambut dan rabun malam.

Sesetengah orang yang gila kesihatan mendakwa bahawa sekiranya anda mengambil lebih zinc, anda akan menjadi lebih tinggi, kulit akan menjadi licin dan cantik dan prestasi seks akan meningkat. Mereka mendakwa dapat mengenalpasti kekurangan zinc dengan melakukan analisis ke atas rambut. Kedua-dua dakwaan ini adalah palsu! Anda boleh mengenal pasti kekurangan zinc hanya dengan mengukur arasnya dalam sampel darah. Lebihan zink tidak berupaya membawa kebaikan sebagaimana didakwa.

Produk Zinc yang terbaik

Mengenal pasti dan mencari produk yang menawarkan khasiat dan fungsi zinc yang terbaik semestinya tidak mudah kepada pelanggan. Untuk pengetahuan anda, selama lebih 50 tahun Dr. Forrest C Shaklee dan kumpulannya telah bertungkus lumus untuk menghasilkan produk yang semulajadi dan berkesan dengan  pelbagai kajian dilakukan. Pastinya Zinc Shaklee adalah istimewa dan yang terbaik kerana bahannya adalah daripada alam semulajadi dan ramai yang telah merasai keberkesannya.



Antara Testimoni pelanggan yang gembira dengan Zinc Shaklee:

Testimoni 1

Testimoni 2


Nak dapatkan Zinc Shaklee hari ini?
Contact saya hari ini Zila 019 5592717 untuk harga terbaik!

Dengan setiap pembelian vitamin dengan saya anda layak mendapat:-
- Jadual Makan Vitamin

- Konsultasi Percuma Berterusan
- Jemputan ke group Facebook exclusive

- Peluang menjana income dengan Shaklee


Nak beli online sekarang?
Senang saja...klik di bawah ni:








No comments:

Post a Comment