Saturday 11 April 2015

Majlis persaraan Cikgu Chan!

Cikgu Chan Mei Yoke (CMY) telah diadakan baru-baru ni di sekolah kami. Cikgu CMY dah berkhidmat sejak habis belajar dan terus di sini tak pernah berpindah ke mana-mana...can you imagine that? So at her age of 60, bersara adalah wajib ....so here it is....majlis persaraan nya..

Yang menariknya...Cikgu Chan ni merupakan penasihat homeroom dan guru kelas kakak ipar saya...and now kakak ipar saya dah umur 43. Menjadi guru memberi kita peluang untuk melihat perkembangan dan 'pembesaran' anak murid kita...daripada di zaman sekolah hinggalah dia melanjutkan pelajaran, bekerja, mempunyai anak dan cucu.. It's so wonderful...



Special cake for beloved Miss Chan



Timbalan Pengetua menyuap kek...awwww...so cute lah!

Ucapan yang touchingg

Pemberian hadiah kenangan dari kami

Persembahan pelajar untuk cikgu kelas mereka

Potong kek .....
Rakan baik Cikgu Chan sebelum ini iaitu Cikgu Chan Kum Leen telah pun bersara 4 tahun lepas. And now beliau sibuk memenuhkan jadualnya dengan terbang bercuti dari satu negara ke negara yang lain...So mungkin Cikgu Chan pun akan berbuat sedemikian and mungkin dia hanya nak berehat bersama keluarganya.....lagipun tak semua orang suka travel...

 Suami saya cakap kalau kita nak travel jauh-jauh mungkin selepas bersara is the right time, Whattt???? Now baru 33 tahun...lagi 27 tahun???Oh nooooo....-reasonnya: anak dah besar, banyak free time dan of courseee lahhh duit dah banyak waktu tu hahahha... - saya tahu suami menyakat saya sebab saya memang suka travel...hehe.. 

Apapun semoga Cikgu Chan lebih gembira selepas ini...





No comments:

Post a Comment