Monday 12 May 2014

Meal Shakes Shaklee : Nutrisi lengkap yang best untuk semua!

Apa yang kita makan, berapa kerap kita makan dan bahan-bahan yang terdapat di dalam makanan kita membawa kesan mendalam terhadap kesihatan kita. Boleh ke kita andaikan yang memang kita cukup makan dan ianya seimbang? Mengikut piramid makanan? Wahhh wahhh piramid makanan…sooo saintifik….



               Itu bab diri sendiri. Macamana pula dengan pemakanan ahli keluarga kita. Suami tesayang? Anak-anak? Adakah keperluan pemakanan mereka seimbang? Cukup nutrien dan zat galiannya?



               Semua orang tahu tentang vitamin, kan.. Vitamin dari segi teknikalnya adalah sebatian organik yang terlibat dalam sistem enzim dalam badan dan perlu dibekalkan dalam pemakanan kita kerana badan tidak berupaya untuk menghasilkannya.

               Mengikut Derek Llewellyn-Jones dalam bukunya Everybody, sebenarnya vitamin tidak diketahui hinggalah pada tahun 1905 di mana beberapa ahli saintis yang membuat kajian tentang pemakanan menyedari bahawa makanan bukan sahaja terdiri daripada karbohidrat, lemak dan protein.  Mereka mendapati bahawa banyak lagi zat galian atau vitamin yang diperlukan untuk membantu penjagaan kesihatan.

              Ya memang penting untuk kita tahu tentang hal-hal penjagaan kesihatan ini. Tambahan pula seorang ibu untuk memastikan ahli keluarga tersayang sentiasa sihat. InsyaAllah.

              Pernah ada pengalaman anak-anak kecil tak nak makan? Atau kurang selera makan? Anak perempuan saya sendiri susah nak makan.. yang dia nak cuma mee..mihun…mee…mihun….Itu la kegemarannya. Nasi? Hmmm jauh sekali… risau jugak kalau badannya tak cukup vitamin dan mineral yang sepatutnya. Maklumla mama nya kan belajar piramid makanan… Heheh. Tapi bukan anak saya seorang sahaja mempunyai ‘perangai’ tak berapa nak makan ni…malahan kawan-kawan saya pun sama jugak anak-anaknya..
              
             



              Dalam hal macam ni…selain berbincang dengan doktor (dan doktor kata normal sebab perkembangan nya sempurna Alhamdulillah) saya suka cadangkan pada rakan-rakan tentang khasiat Meal Shakes Shaklee.




Siapa perlukan Meal Shakes ini?
Bayi, pelajar, kanak-kanak yang sedang membesar, yang kurang selera makan, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran (vegetarian), orang sakit, orang yang sibuk bekerja atau yang selalu tak sempat nak makan dan selalu makan fast food. 


Manfaat utama:
  • Pembekal nutrisi lengkap – sebab ada 24 jenis vitamin, mineral dan zat.
  • Membantu pembinaan sel-sel baru untuk kulit, rambut, kuku, darah, etc.
  • Membantu membina tulang yang sihat sebab kaya dengan kalsium dan magnesium
  • Awet muda! Vitamin A, C, E zink dan selenium bertindak sebai agen anti oksida yang melambatkan penuaan.
  • Wajah berseri! – Vitamin b, zat besi dan kuprum membantu membina sel-sel darah merah yang sihat seterusnya kulit makin cantik.
  • Detox – kaya dengan serat untuk detoksifikasi.

Yang penting rasanya yang sedap. Budak-budak pun pasti suka..

Senang saja..bancuh dengan susu/milo/jus buah/apa-apa saja kegemaran anak kita…

Mama dan papa yang nak berpuasa boleh minum masa bersahur dengan ESP untuk tenaga berpanjangan sepanjang hari. InsyaAllah




Apa kata mereka tentang Meal Shakes?






Nak cuba Meal Shakes Shaklee hari ini?

Jom minum sama-sama dan nimati khasianya seisi keluarga.

Cal/sms/whatsap Zila 019 5592717







No comments:

Post a Comment