Thursday 20 August 2015

Hari Sukan - Allah yang menentukannya

Sabtu lepas sepatutnya my daughter’s kindergarten ada Sport’s Day. In fact Alya memang dah training bagai dengan kawan-kawan kat sekolahnya sebab sukan tu intertadika la kiranya for district level.  Saya pun menyakatnya –jangan jadi macam mail dalam upin upin tau…jatuh masa lari dalam guni. And of course she is excited because she has been watching upin ipin movie especially the Sport’s Day episode for hundred times.

Namun kita hanya merancang Allah yang tentukan. Rupanya saya ‘terpaksa’ ke Surabaya atas tiket lawatan kerja. Then okayla papa yang akan teman Alya ke Sport’s Day. Rupa-rupanya last minute papa kena attend 1 course on the same day in KL. Alamakkkkk…….tiada rezeki Alya untuk ke Sport’s Day. Kesian sangat. Memang rasa bersalah. Tapi pastinya perancangan Allah adalah yang lebih baik pastinya.

When I update my status di fb tentang hal ni..adalah segelintir yang fikir kami ni lebih pentingkan kerjaya lah sehingga abaikan anak….hahaha..Kasihan betul dengan orang yang berfikir macam tu. Mana lah ada ibu bapa yang waras akan hampakan perasaan anaknya. Okaylahhhh..diorang over concern. Thanksss….

As for me..tak semestinya kalau u jaga anak u 24-7 pun nanti besar dia akan buat perkara yang sama pada u,betul kan? Kalau kita beri didikan agama yang betul insyaAllah dia akan memberikan yang sebaiknya untuk kita. Apapun kita berdoa pada Allah semoga kita menjadi keluarga yang bahagia hingga jannah. InsyaAllah.


Tadika






No comments:

Post a Comment